Zajęcia edukacyjne w ogrodzie

W naszej kampanii „Jedz lokalnie, myśl globalnie” mamy przyjemność pracować z nauczycielami oraz uczniami i uczennicami z Niepublicznej Specjalnej Szkoły Podstawowej Arka Noego w Katowicach. Poprosiliśmy panią mgr Beatę Górny o podzielenie się z nami wiedzą, w jaki sposób uczniowie i uczennice poznają świat dzięki wykorzystaniu ogrodu. Oto jej refleksje, dotyczące różnych przedmiotów lekcyjnych.

Edukacja polonistyczna i przyrodnicza W naszym szkolnym ogrodzie odbyły się zajęcia rozwijające umiejętności językowe i komunikacyjne. Celem zajęć było rozwijanie słownictwa biernego i czynnego uczniów, doskonalenie umiejętności opisywania przedmiotów oraz stosowania poprawnych form wypowiedzi.

Uczniowie i uczennice:

Edukacja przyrodnicza

Uczniowie i uczennice:

Edukacja matematyczna

Uczniowie i uczennice:

Edukacja plastyczna i techniczna / usprawnianie manualne

Uczniowie i uczennice:

Podczas omawiania lektury „Tajemniczy ogród” w klasie 5., dzięki pracy w ogrodzie dzieciom było łatwiej wyobrazić sobie rośliny i warzywa, które uprawiała bohaterka i mogły same przez chwilę poczuć się jak bohaterki książki. Dzięki sadzeniu roślin, dziewczynki mogły usprawniać swoje ręce, doskonalić chwyt pęsetowy. Uczyły się nazw roślin i ćwiczyły deklaracje sadzonek. Często powtarzając nazwy oraz procesy rozwoju, poszerzyły i utrwaliły nowe słownictwo. Doświadczyły umiejętności wydobywania zapachu ziół i chętnie tłumaczą innym, jak to robić.



 
Nasi Partnerzy Amani Kibera Instytut Globalnej Odpowiedzialności Counter Balance Polska Akcja Humanitarna Grupa Zagranica Bankwatch Network Polska Zielona Sieć